Biuro we Wrocławiu | Ceneo
Głównym założeniem przy tworzeniu nowego biura Ceneo było stworzenie przestrzeni wspólnych, integrujących i aktywizujących pracowników. Zamysł wynika bezpośrednio z polityki firmy, stawiającej na współpracę i zaangażowanie, czego dowodem jest choćby udział w rowerowej kampanii społecznej Kręć Kilometry dla Wrocławia, w której uczestnicy walczą o jak najwyższe miejsca w rankingu miast i przedsiębiorstw.
Wnikliwa analiza sposobu pracy pozwoliła znaleźć optymalne rozwiązanie, w którym istotną rolę odgrywa duża strefa networkingowa / chilloutu, połączona z przestronną kuchnią, będąca sercem biura, miejscem nieformalnych spotkań, relaksu, ale i imprez firmowych, wieczorów filmowych itp. Dodatkowymi przestrzeniami wsparcia są: przytulny coffee point, biblioteka oraz rozsiane po powierzchni miejsca spotkań ad hoc czy budki telefoniczne. Kolejnym ważnym aspektem definiującym projekt jest duża liczba sal spotkań. W nowym biurze pojawiają się sale w różnych konfiguracjach, większe, mniejsze, oraz łączone, z klasycznymi stołami i w wersji mniej formalnej z miękkimi meblami. Dzięki czemu aranżacja oferuje sporo możliwości, w zależności od potrzeb użytkownika, tych jest naprawdę sporo – od prezentacji dla klientów, poprzez spotkania wewnętrzne, po lekcje języków obcych.
Obecnie dominującym trendem w projektowaniu biur jest zwrócenie się ku większego użycia zieleni w miejscu pracy. Wiadomo, że rośliny pozytywnie wpływają na mikroklimat wnętrz, a także na samopoczucie przebywających w nich osób. W przestrzeniach biurowych ich rola jest nieoceniona – oczyszczają, nawilżają i natleniają powietrze, redukują uciążliwe skutki przebywania w klimatyzowanych pomieszczeniach. Ponadto kontakt z zielenią zmniejsza stres i poprawia nastrój, co wpływa na wydajność pracowników, efekty ich pracy, a także na ogólne zadowolenie z miejsca, w którym pracują. Pracownicy Ceneo są tego świadomi – z ich poprzedniego biura zostało przeniesionych kilkadziesiąt zadbanych roślin. Dodatkowo na powierzchni pojawiła się bujna zielona ściana i szafki pracownicze z roślinami. Warto podkreślić, że poza tym, wiele osób posiada swoje prywatne rośliny doniczkowe przy stanowiskach pracy, którymi zajmują się we własnym zakresie. Dzięki takim zabiegom, środowisko pracy staje się nie tylko bardziej funkcjonalne ale i bardziej estetyczne.
Elementem zdecydowanie wyróżniającym wnętrza biura Ceneo na tle innych projektów są murale autorstwa Grzegorza Molasa. Zindywidualizowane grafiki, w zabawny sposób przedstawiające markę pokrywają dużą ilość ścian. Komiksowy styl i żywa kolorystyka za każdym razem wzbudzają zainteresowanie gości przybywających do nowej siedziby Ceneo. Całość aranżacji uzupełniają tabliczki informacyjne w tym samym charakterze oraz zestawy powitalne dla pracowników.
Ceneo Wrocław w liczbach:
- Metraż: 2200 mkw
- Liczba pracowników: 236 osób
- Lokalizacja: Business Garden Wrocław
- Czas projektu: 8 miesięcy
Zespół projektowy:
Bogusz Parzyszek, CEO | Founder
Dominika Zielińska, Head of Architecture | Managing Partner
Anna Zapart, Senior Architect
Maciej Kolak, Architect