workplace we are

Biuro Dom | Allegro w Warszawie

Biuro Dom | Allegro w Warszawie

#projects

Biuro zaprojektowane niczym przytulna, domowa przestrzeń. Pierwsza generacja nowego typu przestrzeni dla zespołów agile. Zarząd pracujący w transparentnym systemie, zgodnym z ideą Activity Based Workplace. To właśnie charakteryzuje nową siedzibę Allegro w budynku Q22 w Warszawie.

 

Dom to miejsce, do którego się wraca. Wywołuje pozytywne skojarzenia, chcemy spędzać w nim czas. W nim wykonujemy codzienne obowiązki, gotujemy ale przede wszystkim odpoczywamy. Dzielimy go z rodziną, zapraszamy do niego znajomych i przyjaciół.

 

 

Biuro natomiast kojarzy nam się z miejscem chłodnym, z nieprzyjemnym rozproszonym światłem i hałasem, z plątaniną długich korytarzy bez światła naturalnego i nieznani nam współpracownicy ukryci w zamkniętych pokojach. Czy w takim miejscu z chęcią wykonujemy swoją pracę? Czy do takich miejsc chcemy wracać?

 

 

A gdyby biuro wyglądało jak dom? Gdybyśmy przy projektowaniu biura zastosowali inne materiały wykończeniowe, użyli więcej drewna, ciepłych kolorów i pomyśleli o większej ilości roślin?

 

 

Co gdyby spotkania nie odbywały się w bezpłciowej sali konferencyjnej, a w miejscu zaaranżowanym jak salon? Czy przestrzeń do spotkań kreatywnych mogłaby wyglądać jak garaż? Czy przestrzeń wspólna dla wszystkich pracowników nie mogłaby być kuchnią otwartą na pokój dzienny i ogród zimowy?

 

 

Na te wszystkie pytania odpowiedzieliśmy twierdząco i tak zaprojektowaliśmy nową warszawską siedzibę Grupy Allegro. Udało nam się stworzyć miejsce, do którego ludzie chcą wracać. Przestrzeń, która pomaga budować relacje. Środowisko, w którym znajdziesz przestrzeń do realizacji każdego zadania w tym zróżnicowanym, mobilnym i kreatywnym tyglu.

 

 

W nowym biurze Allegro w budynku Q22 na trzech piętrach pracować może do 450 osób. Na 5 500 mkw przestrzeni zaproponowaliśmy skrojone na miarę przestrzenie biurowe odpowiadające zróżnicowanym potrzebom, odpowiadające specyfice pracy.

 

 

Na 11 i 12 piętrze swoje miejsce znajdą zespoły pracujące w systemie agile. Te kondygnacje to usystematyzowany kolaż małych biur (przy oknach), w większym ekosystemie przestrzeni wspólnych. Tak zwane „mini biura” zawierają trzy strefy: biurka, zamknięty za szkłem pokój do pracy w skupieniu lub wideo rozmów do 3 osób i strefę kreatywną do burzy mózgów.

 

 

Trzynaste piętro otwiera się recepcją, która jest niczym zielone podwórze przed domem. Kierując się w lewo wejdziesz do właściwego domu. Miniesz przedpokój z salami spotkań oraz miejscem z fotelami w amfiladzie, żeby w końcu dotrzeć do centralnego miejsca, do ogrodu zimowego i na podwórku, gdzie w strefie networkingowej możesz usiąść na trzepaku i niezobowiązująco porozmawiać.

 

 

Główne założenia projektowe:

  • Elastyczna i funkcjonalna przestrzeń, umożliwiająca realizację zadań każdego rodzaju np. praca w skupieniu, kreatywna, spotkanie formalne, spotkanie ad-hoc
  • Szereg stref zachęcających do spotkań nieformalnych, budowania relacji i wymiany wiedzy
  • Elastyczne, duże i wspólne dla całej firmy miejsce socjalno-networkingowe, z możliwością odbycia spotkania typu town-hall
  • Strefa zarządu bez gabinetów, praca zespołowa i wspólny stół typu bench

 

 

Zespół workplace odpowiedzialny był za przeprowadzenie badań charakteru pracy i wykorzystania przestrzeni, stworzenie koncepcji architektonicznej, projekt wykonawczy i nadzór nad realizacją. 

 

Biuro Dom w liczbach:

 

  • Metraż: 5 500 mkw
  • Liczba pracowników: 450
  • Liczba pięter: 3
  • Lokalizacja: budynek Q22 w Warszawie, al. Jana Pawła 22
  • Czas projektu: 13 miesięcy
  • Specyfika pracy: zróżnicowana, od funkcji administracyjnych po bardzo kreatywne
  • 58% powierzchni dedykowanej do pracy indywidualnej (biurka)
  • 42% powierzchni wsparcia (do spotkań, socjalna, inne) 

Zespół projektowy:

Bogusz Parzyszek, CEO | Founder

Dominika Zielińska, Head of Architecture | Managing Partner

Marzena Bednarczyk, Senior Architect

Natalia Leszczyńska, Architect

Igor Białorucki, Architect

Daniel Dziczek, Architect

Damian Bieniek, Anna Rzeźnik, Kasper Skirgajłło-Krajewski, space branding & wayfinding

Adam Grzesik, photo

v