workplace we are

The Kraft Heinz | Warszawa

The Kraft Heinz | Warszawa

#design #project management #work environment

Let’s make work delicious! Tą parafrazą sloganu firmowego przedstawiamy nowe warszawskie biuro Kraft Heinz. Na 650 mkw. zaprojektowaliśmy efektywną funkcjonalnie i kosztowo przestrzeń pracy, oferującą nową jakość doświadczeń pracownika.


 

Kraft Heinz to amerykański Klient, który przyszedł do nas z zadaniem przekształcenia swojego polskiego biura na bardziej przyjazne, elastyczne i reprezentatywne. Ich poprzednia przestrzeń była zamknięta i niedostosowana do potrzeb, nie wyrażała tożsamości firmy i ducha jej społeczności. Wraz z ewolucją sposobu zarządzania i zwiększeniem różnorodności charakteru pracy musiała iść także zmiana otoczenia.  

Warszawskie biuro światowego giganta FMCG miało podkreślać najważniejsze wartości firmy: klientocentryczność, jakość, uczciwość, własność, innowacyjność.

 

 

Brief

Proces rozpoczął się od rozpoznania potrzeb: warsztatu i wywiadów z przedstawicielami różnych zespołów, wizji lokalnej oraz wywiadu z dyrektorem generalnym. Pozwoliło nam to  zdefiniować strategiczny brief, czyli cele nowej przestrzeni pracy Kraft Heinz:

  • biuro przyjazne pracownikowi – wygodne, ergonomiczne i wspierające codzienne procesy poprzez zapewnienie warunków do cichej pracy, poufnych spotkań i rozmów telefonicznych,
  • komfortowy układ przestrzeni – zapewniający redukcję dystrakcji wizualnych i dźwiękowych, a tym samym poprawę jakości pracy,
  • jadalnia i kuchnia jako serce organizacji – stworzenie atrakcyjnego miejsca spotkań całego zespołu, które zachęca do niewymuszonych interakcji i wspiera kulturę organizacyjną,
  • atrakcyjna przestrzeń służąca relaksowi i pracy – duży współczynnik stref wspólnych: do odpoczynku, networkingowych, coworkingowych, do spotkań ad-hoc,
  • uniwersalność przestrzeni – wsparcie pracowników stacjonarnych i mobilnych oraz zapewnienie odpowiednich warunków do pracy hybrydowej.

Był to klasyczny proces projektowy bez pogłębionych badań, ale co ważne, wyjątkowy ponieważ zajmowaliśmy się w nim także project managementem. Oprócz koncepcji designu, projektowania układu funkcjonalnego i space planningu, zarządzaliśmy całym procesem fit-outowym. To postawiło przed nami wyzwania organizacyjne – zamknięcie projektu w krótkim czasie realizacji, optymalizacja budżetu oraz wybór generalnego wykonawcy. W osiągnięciu sukcesu na tych polach pomogło nam etapowanie budowy – po zaakceptowaniu koncepcji projektowej, powierzchnia została podzielona na dwie części, tak aby ułatwić zadanie podwykonawcom adaptującym elementy z poprzedniego biura oraz umożliwić szybszy powrót pracowników.

 

 

Funkcjonalność

Analizując dotychczasowe środowisko pracy Kraft Heinz wspólnie z Klientem zdefiniowaliśmy podstawowe problemy do rozwiązania i wytyczne projektowe:

  • duży poziom hałasu i ruchu w strefach pracy utrudniający pracę w skupieniu,
  • mało reprezentacyjna strefa recepcji – powinna być wizytówką firmy, estetycznie eksponować produkty i osiągnięcia firmy,
  • brak budek telefonicznych i małych salek spotkań dostępnych ad-hoc w pobliżu stref pracy,
  • zbyt bliskie i bezpośrednie sąsiedztwo strefy wejściowej ze strefami pracy – powoduje dystrakcje i łatwość dostępu osób zewnętrznych,
  • mało funkcjonalna kuchnia – strefa ta powinna być atrakcyjna i społeczna – zachęcająca do spędzania tam czasu,
  • słaba akustyka – zarówno stref pracy, jak i sal spotkań,
  • nisko oceniana funkcjonalność biura – poprawa atrakcyjności designu i dostępności przestrzeni dopasowanej do potrzeb różnych zespołów.

Globalne wytyczne dotyczące rozplanowania stref pracy otrzymaliśmy od Klienta. Miały one mieć strukturę transparentnej przestrzeni i bezpośredni dostęp do światła słonecznego. 

Bazując na wytycznych i odpowiadając na wyszczególnione problemy zaplanowaliśmy układ w kształcie litery “L”. Strefy pracy umieściliśmy przy elewacji, a strefy dla gości oraz recepcję przy trzonie budynku. Między nimi jest warstwa przeszklonych sal spotkań. Taki układ zapewnia przejrzystą komunikację, otwiera przestrzeń, nadaje jej lekkości, a przeszklenia sal wpuszczają jeszcze więcej naturalnego światła w głąb budynku. 

Główną strefę networkingową umieściliśmy w miejscu z najlepszym widokiem, od strony północnej, której okna wychodzą na linię warszawskich wieżowców. Luźna przestrzeń lounge jest połączona przeszkloną ścianą mobilną z klubową kuchnią. Po złożeniu ściany kształtuje się duża przestrzeń socjalna – serce biura. Dzięki temu zabiegowi firma zyskała miejsce do organizacji imprez firmowych, pokazów kulinarnych, filmowych oraz innych aktywności integracyjnych. 

 

 

Koncepcja designu

Klimat wystroju wiąże się z pochodzeniem firmy. Pierwotna koncepcja miała łączyć wątki amerykańskiego pop-artu z nawiązaniami do najbardziej rozpoznawalnych produktów Kraft Heinz.

Design ma różne natężenie. Recepcja i sale spotkań – czyli strefy reprezentacyjne mają intensywną i wyraźną warstwę wizualną. Strefy pracy są natomiast stonowane i neutralne, aby zminimalizować liczbę bodźców zmysłowych. 

Design tworzy tło dla przyszłości firmy. Jest spójne z identyfikacją korporacyjną, przekazuje podstawowe wartości, skupia się na funkcjonalności. W tym projekcie od wizualnego “efektu wow” ważniejsza była jakość materiałów i komfort pracy. Jednym z kluczowych założeń była dobra akustyka przestrzeni. Dzięki odpowiedniej optymalizacji byliśmy w stanie wykorzystać wysokiej jakości wykładziny, sufity akustyczne i panele. – Paweł Kołodziej, architekt i project manager projektu Kraft Heinz.

 

 

Zakres usług:

  • project management
  • analiza potrzeb
  • space planning
  • koncepcja designu
  • wytyczne do projektów branżowych

Metryka Kraft Heinz:

  • Metraż: 650 mkw.
  • Lokalizacja: Kompleks EMPARK, budynek Orion, Warszawa
  • Czas projektu: 7 miesięcy (licząc czas budowy i odbiór powierzchni)
  • Charakter pracy: zróżnicowany, od kreatywnych spotkań do pracy indywidualnej

 

Autorzy:

Zarząd Workplace

  • Bogusz Parzyszek, Co-CEO & Founder
  • Dominika Zielińska, Co-CEO & Head Architect

Zespół projektowy

  • Paweł Kołodziej, Senior Architect & Project Manager
  • Katarzyna Brzostek, Architect
  • Aleksandra Czarnecka, Architect
  • Piotr Jabłoński, Architect

 

Zdjęcia: Adam Grzesik

Tekst: Mateusz Sikora

v