workplace we are

Dotknij, załatw, doświadcz | Salony UPC

Dotknij, załatw, doświadcz | Salony UPC

#design #retail #strategy

Dotknij. Załatw. Doświadcz. To filary nowej strategii salonów sprzedaży UPC. Zaprojektowaliśmy koncepcję, której głównym celem jest budowanie mniej formalnych relacji z klientem i poszerzanie jego doświadczeń. To nowy standard placówek UPC w całej Polsce. 

 

 

Nowa strategia

Współczesny model sprzedaży zmienia się tak, jak zmieniają się potrzeby klientów. Przestrzenie komercyjne są już czymś więcej niż tylko miejscem sprzedaży i muszą oferować znacznie szerszy wachlarz doświadczeń. Tworząc nową strategię salonów sprzedaży UPC zadaliśmy sobie pytanie – kto będzie przyszłym klientem i jakie będą jego potrzeby? W odpowiedzi wypracowaliśmy koncepcję opartą o trzy główne założenia użytkowe:

  • Dotknij – fizyczny kontakt z technologią i produktem.
  • Załatw – załatwienie spraw formalnych.
  • Doświadcz – tworzenie więzi z klientem i kreowanie pozytywnych wrażeń użytkowników.

Ta filozofia pomogła nam w stworzeniu wizji miejsca, które dba o podstawowe, ludzkie potrzeby i współgra z celami biznesowymi firmy.

 

 

Holistyczny proces

Do projektowania punktów obsługi klienta UPC podeszliśmy holistycznie. Uznaliśmy, że przestrzeń salonów sprzedaży powinna być uniwersalna i dostępna dla każdego – klienta i pracownika, niezależnie od jego wieku. Przeanalizowaliśmy potrzeby zarówno starszego, jak i młodszego pokolenia, które urodziło się w świecie technologii cyfrowych.

Wykorzystaliśmy nasz wypracowany proces badawczo-kreatywny:

  • przeanalizowaliśmy najlepsze konkurencyjne realizacje,
  • przeprowadziliśmy warsztaty z zarządem i menedżerami,
  • zapytaliśmy o potrzeby pracowników salonów,
  • poprosiliśmy o pomoc ekspertów od technologii i customer-experience.

Na bazie tych analiz stworzyliśmy projekt nowych punktów obsługi klienta UPC, które są uzupełnieniem strategii sprzedaży firmy.

 

 

Design i funkcjonalność

Głównym biznesowym założeniem była możliwość dostosowania koncepcji salonów do powierzchni o różnych kształtach i wielkościach. Użytkownicy podczas wizyt realizowali różne aktywności. Nowa przestrzeń salonu miała umożliwiać szybkie interakcje w komfortowej pozycji, jak i dłuższą obsługę w bardziej prywatnej atmosferze. Pracownicy powinni mieć także możliwość łatwej zmiany ekspozycji. Chcieliśmy także zainteresować przechodzących obok, potencjalnych klientów i zachęcić ich do poznania usług UPC.

W oparciu o te założenia i aktywności użytkowników podzieliliśmy przestrzeń na cztery strefy funkcjonalne.

 

  • Kiosk do szybkiej obsługi – to punkt tuż przy wejściu, gdzie klient na stojąco może załatwić sprawy bieżące i zapytać o ofertę.

 

  • Strefa obsługi indywidualnej w stylu american diner – to izolowane wizualnie i akustycznie miejsce, do dłuższych i bardziej kameralnych rozmów. Siedzenia w kształcie litery “L” zmniejszają dystans społeczny między klientem i pracownikiem zwiększając komfort oraz budując mniej formalną relację.

 

  • Strefa ekspozycji produktów – zaprojektowana w formie drewnianych paneli perforowanych, które umożliwiają szybką zmianę układu i ilości pokazywanych produktów.

 

  • Strefa domowego salonu – przytulna, przypominająca miejsce, gdzie odpoczywamy i spędzamy czas z rodziną. Można tu obejrzeć ulubiony serial, poczytać książkę i sprawdzić cyfrowe usługi UPC. Wszystko przy filiżance herbaty z ekspresu przelewowego stojącego obok.

 

„Wierzę, że wizyty w salonach sprzedaży opartych o nowy koncept przeniosą doświadczenia naszych klientów na jeszcze wyższy poziom, co umocni naszą pozycję najbardziej rekomendowanego operatora. Cieszę się również, że nowy układ przestrzeni będzie przyjazny dla naszych pracowników. Nowa odsłona doskonale pasuje do naszej marki, łącząc w sobie aspekty związane zarówno z produktami i usługami, jakie oferujemy, jak i radością, którą przynosi korzystanie z nich.”Jarosław Pijanowski, VP Sales & Care, UPC Polska

 

Realizacja i zapowiedź

Pierwsze otwarte salony w Gdańsku, Sosnowcu i Warszawie to początek współpracy z UPC. Na bieżąco analizujemy wykorzystanie i funkcjonalność przestrzeni. Wnioski z badań posłużą do zaprojektowania kolejnych przebudowywanych lokalizacji.

 

Koncepcja UPC w liczbach:

Metraż: od 30 do 220 mkw
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk, Sosnowiec i inne duże miasta
Czas projektu: 8 miesięcy
Zakres usług: strategia funkcjonalna salonów sprzedaży i projekt koncepcyjny jako standard nowych punktów obsługi klienta

 

Zespół projektowy Workplace Solutions:

Bogusz Parzyszek, CEO | Founder

Dominika Zielińska, Head of Architecture | Managing Partner

Daniel Dziczek, Project Manager | Senior Architect

Aleksandra Piotrkowicz, Architect

Urszula Kuc, Architect

Damian Bieniek, Piotr Najar, koncepcja space branding & wayfinding

Adam Grzesik, zdjęcia

 

Tekst: Mateusz Sikora

v