workplace we are

Mediabrands | Biuro jak Warszawa 2.0

Mediabrands | Biuro jak Warszawa 2.0

14.11.2022 / W projekcie dla domu mediowego powstała odświeżona koncepcja miasta w biurze. Okazało się, że poprzedni pomysł podobał się zarówno pracownikom, jak i wyróżniał w branży. Przeczytaj case study i zobacz, co zaprojektowaliśmy tym razem. 

Mediabrands Polska jest częścią międzynarodowej grupy Interpublic. Grupa zarządza inwestycjami marketingowymi w media o wartości około 40 mld dolarów. Do Mediabrands Polska należy sieć agencji UM i Initiative oraz marki takie jak Reprise Media, U2, BPN, Mediabrands Social i Mediabrands Studios. Firma łączy kompetencje domu mediowego, agencji interaktywnej i agencji performance’owej.

Opowieść o mieście od nowa 

Sześć lat temu, dokładnie w tym samym miejscu, przy ul. Wołoskiej w Warszawie, zaprojektowaliśmy biuro dla innego domu mediowego – firmy Mediacom. Nasz projekt spotkał się z uznaniem branży medialnej. Na tym filmie zobaczyć można relację youtubera Masnego zrealizowaną tuż po otwarciu [https://www.youtube.com/watch?v=XvPxgF6H23M].

Pod tym linkiem natomiast można znaleźć film z naszej obecnej realizacji [https://youtu.be/kyrGBoX-y_U]

Chcieliśmy wyróżnić lokalny oddział tej globalnej firmy. Szukaliśmy sposobu, aby design kojarzył się pozytywnie, dawał energię.  Wybraliśmy najbardziej wyjątkowe, znane i tętniące życiem miejsca ze stolicy. Następnie wpletliśmy je w projekt biura. Biuro było również bardzo funkcjonalne. Wyprzedziliśmy czas. Już wtedy 50% przestrzeni przeznaczyliśmy na inne aktywności niż praca indywidualna przy biurku.  

Nasze badania charakteru pracy wykazały, że 50% aktywności w czasie pracy to interakcje między ludźmi. Średnia wieku pracowników nie przekraczała 30 lat. Praca i zabawa przeplatały się wzajemnie. Chcieliśmy stworzyć wystrój, który dopasuje się do stylu pracy. Wyjątkowy design przeznaczyliśmy dla przestrzeni wspólnych. W miejscach pracy zespołów zastosowaliśmy stonowaną i ujednoliconą estetykę. Tu case study poprzedniej realizacji [https://workplace.pl/pl/story/miasto-w-biurze-mediacom/] 

Po 5 latach właściciel Mediacom zrezygnował z biura przy Wołoskiej 24. Usłyszeliśmy, że z kolei Mediabrands szuka dla siebie biura, więc zaproponowaliśmy im tę lokalizację. Zgodzili się i zaproponowali, żebyśmy to my zaprojektowali tę przestrzeń. Monika Bronowska (CEO Mediabrands) podkreśliła, że nowe biuro powinno być atrakcyjne dla młodych pracowników. Zaprojektowaliśmy więc Warszawę w biurze po raz drugi! Dziś modne są zupełnie inne miejsca (PKP Powiśle, Warszawa Główna, Nocny Market), więc design przeszedł sporo zmian 

Nowy stary projekt  

Mediabrands powierzył nam projekt nowej siedziby dla 300 pracowników w 2020 roku. Wybrane przez firmę biuro przy ul. Wołoskiej 24 w Warszawie ma 2600 m2. Zajmuje dwie kondygnacje, na 9. i 10. piętrze, które są połączone wewnętrzną klatką schodową. 

Warunkiem koniecznym było wykorzystanie jak największej liczby elementów stałych z poprzedniego fitoutu. Powierzyliśmy Workplace realizację wystroju naszego biura z dwóch powodów. Pierwszy to pozytywne doświadczenia zarządu z poprzednich realizacji. Drugi to bardzo dobra wiedza o przestrzeni przy Wołoskiej. Dzięki temu łatwiej było zespołowi Workplace wykorzystać potencjał projektu, żeby odzwierciedlić nasze oczekiwania i potrzeby w projekcie. – zauważa Agnieszka Wiśniewska, Office Manager w Mediabrands. 

W projekcie brały udział dwie osoby z zespołu Mediabrands i trzech architektów Workplace. Prace koncepcyjne rozpoczęliśmy pod koniec 2020 roku. Ze względu na pandemię i negocjacje z najemcą zespół Mediabrands mógł się wprowadzić do nowej siedziby dopiero wiosną 2022 roku. Projekt był niestandardowy, a dodatkowo realizowany pod presją czasu. Etapy, które powinny przebiegać w kolejności, musieliśmy realizować jednocześnie. Pomogła w tym dobra komunikacja między nami a Workplace. Wymagała ona elastyczności obu stron i uważnego słuchania wzajemnych potrzeb – komentuje Agnieszka Wiśniewska. 

Biuro miasto bliskie sercu 

Nowe biuro Mediabrands powstało głównie z myślą o najmłodszym pokoleniu pracowników – generacji Z (poniżej 25 roku życia). Przedstawia Warszawę jako miasto znajome i bliskie sercu. Design poszczególnych stref w biurze nawiązuje do dzielnic, gdzie znajdują się ulubione miejsca młodych warszawiaków. 

Wykorzystując motyw miasta, w którym żyjemy na co dzień, podkreśliliśmy lokalną tożsamość Mediabrands. Chcieliśmy wykorzystać dobre skojarzenia z różnymi miejscami w mieście i w ten sposób zachęcić pracowników do pracy w biurze w czasach postpandemicznych.  wyjaśnia Tomasz Wontor, Senior Architect w Workplace.  

Elastyczne biuro wspiera nowoczesną pracę 

Każdą z „dzielnic” przystosowaliśmy do modelu pracy hybrydowej. Są tam miejsca do spotkań w mniejszych i większych grupach oraz strefy do pracy w skupieniu. Zaprojektowaliśmy także strefę networkingową, gdzie pracownicy mogą się spotkać, zjeść posiłek i swobodnie porozmawiać. Duch „młodej” Warszawy podkreślony jest przez charakterystyczne elementy scenografii, np. neon Syrenki.  

Biblioteka Narodowa w strefie Mokotów to miejsce dla poszukujących ciszy. Przytulne, wygłuszone stanowiska pracy są otoczone naturalnym drewnem i roślinami.  

Obszar networkingowy to największa otwarta przestrzeń w biurze. Mieści jadalnię, która nawiązuje wystrojem do Nocnego Marketu, czyli targowiska na nieczynnym peronie w pobliżu stacji kolejowej Warszawa Główna. Tuż obok jest game room w tym samym stylu. Przestrzeń jest łatwa do przearanżowania. Ze stołówki może stać się salą konferencyjną. Sprawdzi się też jako miejsce na imprezę integracyjną.  

O 50% tańsze biuro dzięki zero waste 

Jednym z założeń projektu było maksymalne wykorzystanie istniejących już materiałów oraz zabudów. – Projektując nowe dzielnice Warszawy, staraliśmy się wykorzystać do maksimum elementy, które już funkcjonowały w biurze. Zachowaliśmy całkowicie układ ścian działowych i szklanych, większość sufitów podwieszanych i opraw dekoracyjnych. – mówi Michał Pyka, architekt w Workplace.    

Do odświeżenia aranżacji wykorzystaliśmy wiele mebli z drugiego obiegu. Naszą perełką są oryginalne fotele z kina Muranów, które stoją w salkach na 10. piętrze. Nowe życie dostał znany przystanek autobusowy, który był częścią wyposażenia poprzedniego biura. Ponownie wykorzystaliśmy także stół w kształcie mostu Świętokrzyskiego. Dzięki tym zabiegom koszt realizacji wyniósł połowę tego, co nowe biuro podobnej klasy.   

Przestrzeń, która wzmacnia team spirit 

Nowa siedziba Mediabrands jest nowoczesnym miejscem do pracy, zwłaszcza hybrydowej. Zapewnia pracownikom Mediabrands wyższy standard i pozytywne emocje. – Nasza nowa siedziba jest atrakcyjna wizualnie oraz spełnia inne, ważne cele. Wspiera współpracę między zespołami i budowanie więzi międzyludzkich. Podział funkcjonalny na strefy ciszy, pracy i interakcji wspiera ducha uważności na potrzeby innych współpracowników. – podsumowuje Agnieszka Wiśniewska z Mediabrands.  

Autorzy 

Zarząd: Dominika Zielińska, Bogusz Parzyszek 

Zespół projektowy: Tomasz Wontor, Aleksandra Piotrkowicz, Michał Pyka 

Wsparcie projektowe: Urszula Dziedzic, Maciej Kolak 

Space branding i wayfinding: Damian Bieniek / SpaceID

Zespół projektowy po stronie klienta: Agnieszka Wiśniewska, Mikołaj Zglenicki, Grzegorz Gaj

Wizualizacje: Paweł Deroń 

Zdjęcia: Adam Grzesik 

Tekst: Marta Smyrska i Grażyna Zawada 

 

Projekt 

Wielkość: 2600 mkw.  

Lokalizacja: ul. Wołoska 24, Warszawa 

Czas trwania: 18 miesięcy 

 

 

 

v