workplace we are

Lounge Office | Ceetrus

Lounge Office | Ceetrus

#design #work environment

Biuro niczym elegancki, lecz przytulny lounge inspirowany stylem mid-century modern. Miejsce spotkań, zapraszające gości i pracowników do środka, łączące przyjacielską atmosferę z biznesowym wizerunkiem. To nowa przestrzeń pracy Ceetrus, która jest przede wszystkim wyrazem panującej w firmie kultury.

 

Stanęliśmy przed wyzwaniem zaprojektowania biura tuż po rebrandingu firmy. Nowe środowisko pracy Ceetrus miało wyrażać zmianę, nie tylko w identyfikacji wizualnej, ale także w kulturze całej organizacji. Ceetrus działa jako deweloper, komercjalizator i zarządca galerii oraz parków handlowych Auchan. Ich przestrzeń musiała być funkcjonalną odpowiedzią na specyfikę pracy oraz częste wizyty klientów i partnerów organizowane w formie między innymi śniadań biznesowych. W myśl koncepcji human-centered design, to potrzeby ludzi miały stać na pierwszym miejscu. Punktem wyjścia były codzienne interakcje pracowników, formalne i spontaniczne, oparte o swobodną wymianę wiedzy i otwartość – przestrzenną, jak i ludzką. To założenia koncepcji Activity-Based Workplace, którą udało nam się w tym miejscu wdrożyć. To transformacja nie tylko przestrzeni pracy, lecz przede wszystkim jej kultury. Przestrzenie biurowe i socjalne miały być niczym domowy, elegancki lounge room. Tam tak chętnie zapraszamy gości, prowadzimy poważne rozmowy i śmiejemy się.

 

 

Ceetrus jest firmą świadomą, znającą własne potrzeby i oczekiwania względem miejsca pracy. Na początku procesu projektowania nowego biura przeprowadziliśmy szereg wewnętrznych wywiadów, warsztatów kreatywnych i prezentacji. Mieliśmy zatem bardzo konkretną wizję naszej przyszłej siedziby. Nasze wnioski i ścisła współpraca z Workplace pozwoliła na zaprojektowanie przestrzeni biurowej uszytej na miarę. Po zmianie brandu wkroczyliśmy w nowy etap, a nasze nowe biuro przedstawia otwartość na klientów a zarazem domowy charakter sprzyjający integracji. Wierzymy, że pomoże nam ono lepiej realizować naszą Wizję 2030, czyli łączenie ludzi, poprzez tworzenie zrównoważonych, inteligentnych i tętniących życiem miejsc, by rozpromieniać każdy dzień. – mówi Marcin Wawiernia, architekt koordynujący projekt z ramienia Ceetrus.

 

 

Oszczędna w detale elegancja, świadcząca o biznesowym nastawieniu oraz ciepły, przytulny klimat przywołujący domową atmosferę stały się dwoma głównymi wątkami przewodnimi tego projektu. Główną inspiracją był styl mid-century modern, który łączy obie te cechy. Design opiera się na dużej ilości naturalnych elementów – żywych roślinach i drewnie oraz ciepłych barwach z pojedynczymi, mocniejszymi akcentami kolorystycznymi. Umiejętnie dopasowane materiały i dodatki vintage nadają charakteru tej przestrzeni. Płynnym przedłużeniem projektu architektonicznego jest spersonalizowany wayfinding i spacebranding. Zaprojektowane z klientem grafiki i okleiny tworzą spójny system orientacji przestrzennej, który pomaga ludziom łatwo się odnaleźć. Instalacje świetlne i wizualne elementy oddają wizerunek marki i opowiadają historię tego biura. Nawiązujące do Warszawy neony, obrazy i grafiki zaznaczają lokalność miejsca – ożywiają przestrzeń i sprawiają, że nie jest ona dla pracownika anonimowa.

 

 

W nowym biurze Ceetrus to pracownik wybiera swoje stanowisko pracy, w zależności czy chce pracować w skupieniu, w grupie, czy w nieformalnej pozycji na miękkich siedziskach. Dowolność wyboru tego gdzie pracujemy w zależności od bieżących aktywności to założenie koncepcji Activity-Based Workplace. Strefy wspólne zajmują około 35% całej powierzchni. To nieformalne miejsca do pracy, różnej wielkości, półotwarte i zamknięte sale do spotkań, oraz strefy relaksu. Pozostała część biura – strefa pracy – jest funkcjonalnie podzielona, lecz zarazem transparentna. Mniejsze open-space’y są dedykowane danym działom lub zespołom, a do każdego z nich przydzielone są po 2 sale spotkań i gabinet do pracy w skupieniu.

 

 

Recepcja pełni funkcję “węzła” firmy – dzieli przestrzeń i jest punktem spotkań pracowników i klientów, gdzie można w spokoju wypić kawę i poczekać na spotkanie. Wokół niej zlokalizowane są cztery duże sale konferencyjne, z czego dwie z nich można połączyć za pomocą mobilnej ściany, gdy organizowane jest większe spotkanie. Zaraz obok recepcji znajdziemy najbardziej tętniące życiem miejsce tego biura.  

 

 

Tym “sercem” firmy jest strefa coworkingowa połączona z jadalnią, kuchnią i stylowym barem. Tutaj odbywają się większe spotkania biznesowe oraz eventy dla pracowników. To miejsce spotkań i swobodnej wymiany myśli, skonstruowane zgodnie z przyświecającym firmie hasłem “with citizens for citizens”. Na co dzień można tu wypić kawę, pograć w bilard, popracować, porozmawiać z drugą osobą czy po prostu zrelaksować się. Strefa ta, to aż 16% powierzchni całego biura. Tak duża wspólna, wielofunkcyjna przestrzeń jest katalizatorem kreatywności. Pomaga w budowaniu osobistych więzi między pracownikami, które są tak istotne we współczesnej kulturze biznesu. Z każdym projektowanym biurem, staramy się propagować tworzenie tego typu stref. To trend, który razem z większą powierzchnią otwartych i mniej formalnych przestrzeni spotkań, pomaga nam projektować przyjazne ludziom miejsca.

 

 

Projekt Ceetrus w liczbach:

  • Metraż: 1200 mkw
  • Liczba stanowisk pracy: 67
  • Liczba pięter: 1
  • Lokalizacja: International Business Center w Warszawie, ul. Polna 11
  • Czas projektu: 6 miesięcy
  • Specyfika pracy: zróżnicowana, od funkcji administracyjnych po kreatywne

64% powierzchni dedykowanej do pracy indywidualnej (biurka)
36% powierzchni wsparcia (do spotkań, socjalna, inne), w tym 16% powierzchni strefy coworkingowo-socjalnej

Zespół projektowy:
Bogusz Parzyszek, CEO | Founder
Dominika Zielińska, Head of Architecture | Managing Partner
Paweł Kołodziej, Project Manager | Senior Architect
Mariia Shapoval, Architect
Maciej Kolak, Architect
Damian Bieniek, Piotr Chuchla, koncepcja space branding & wayfinding
Adam Grzesik – zdjęcia

 

Tekst: Mateusz Sikora

v