workplace we are

Bird & Bird – prawnicy z dzikością w sercach

Bird & Bird – prawnicy z dzikością w sercach

22.03.2023 / Początek roku 2023. Postpandemiczne realia zaskakują nawet future optymistów. Ekscytujące? Przerażające? Pewne jest jedno. To, że nagle wszyscy stajemy się współkreatorami nowych standardów pracy. Trwa ponowne przemodelowanie totalne. To wzmacnia niechęć do powrotu do biura u pracowników oraz obawy pracodawców.

Potrzebna jest zmiana w myśleniu o pracy. Ponad połowa pracodawców jako absolutnie obligatoryjne postrzega reorganizację przestrzeni pracy. Tak, aby:
+ powrót do biura był marzeniem, nie koszmarem,
+ czynić codzienną pracę realnie satysfakcjonującą,
+ uczestniczyć w tworzeniu nowych, odpowiedzialnych standardów pracy.

Robimy to pierwszy raz w życiu. I tak samo, jak zawsze.
W Workplace – niezależnie, czy jest to mierzenie się z nową sytuacją, czy działanie, które znamy na pamięć – kierujemy się zasadą służenia dobru zarówno człowiekowi, jak i planecie. I to działa. Przykład?

Światowy lider w zakresie ochrony własności intelektualnej, IT, cloud computingu. Przedstawiamy Bird&Bird.

Ludzie poważni z dzikością w sercach. I nową przestrzenią biurową. Taką, która musiała być zdecydowanie większa i odpowiadać specyfice pracy prawników.

B&B to nasz partner w nie pierwszej przeprawie. Współpraca przy projekcie poprzedniej siedziby zdefiniowała start. Specyfika pracy, potrzeby pracowników, funkcjonowanie organizacji – mamy to w małym palcu. Workplace przejęło odpowiedzialność za przerwanie monotonności układu przestrzennego. Tak charakterystycznego dla kancelarii.

Zanim jednak udzieliliśmy jakiejkolwiek odpowiedzi, zadaliśmy setki pytań. Warsztaty to czas parujących głów, wypisanych długopisów i finalnie: najlepszych rezultatów. Zdefiniowaliśmy założenia, które pozwoliły opracować skrupulatną do szczegółów strategię środowiska pracy.

Powroty do biur dla Bird&Bird mają być wyczekiwane bardziej niż włoskie wakacje. Zapadła ostateczna decyzja: nową siedzibą będzie budynek Central Point. 3 piętra przestrzeni o łącznej powierzchni około 2200 m2 z widokiem na samo serce stolicy.

Aby dorównać poziomem panoramie, trzeba było ustalić równie spektakularne motywy estetyczne. Zgodziliśmy się jednogłośnie. Ma być zaskakująco, nieoczywiście i powodować przyśpieszone bicie serca. Czyli tak, jak działają prawnicy w IT.

72% badanych marek pracujących zdalnie powraca do biura lub zrobi to w najbliższym czasie (za raport: EY). 

Już od kodów HEX nowa przestrzeń miała obciekać osobowością Bird&Bird. Charakterystyczny stanął obok charakteru.

Minimalizm kancelaryjny połączyliśmy z mocnymi barwami oddającymi młodość zespołu. Bazowe biele, szarości i grafity uzupełniliśmy o głębokie granaty oraz winne czerwienie. Przestrzeń ożywiła się dzięki akcentom w kolorach ziemi czy złamanego różu. Całość przyprószyliśmy ocieplającym drewnem. Synergiczna współpraca tradycji ze świeżością spojrzeń B&B nie mogła znaleźć mocniejszego wyrazu.

Ogrom merytorycznej czułości włożyliśmy w samo serce biura: strefę networkingową. Centralna część biura wymagała adekwatnej aranżacji. Tak, aby stwarzać miejsce sprzyjające i spontanicznym interakcjom, i zaplanowanym integracjom. Odprężeniu służą huśtawki, zatapiające w swojej miękkości sofy oraz spora dawka zieleni. Na ziemi, ścianach i sufitach filtrują powietrze pąki roślin – oklaski dla @Florabo.

Efektywność to rezultat wielu czynników. A Workplace bezdyskusyjnie o wszystkie zadbało. Prawnicy zasiadają teraz w ergonomicznych fotelach przy biurkach o regulowanej wysokości blatu. Skupieniu sprzyjają panele ścienne gwarantujące komfort akustyczny. Pisma sądowe jeszcze nie były w tak dobrych rękach.

Strefa klienta to pierwsze miejsce, z którym spotykają się goście B&B. Dlatego też rozwiązania projektowe miały przyciągać oko. Zatrzymywać uwagę. I subtelnie pozwalać na intuicyjną nawigację w
przestrzeni. Tę ułatwiają sufity osłonięte burgundem, wskazując drogę do strefy business lounge. Ta usytuowana została tak, aby dawać pierwszeństwo widokom panoramy centrum Warszawy widzianej z wysokości 70 metrów. Na ścianach znalazły się eleganckie lustra, unowocześniając i powiększając optycznie przestrzeń.

Jako studio zorientowane na dobrostan ludzi i planety zadbaliśmy o to, aby meble z poprzedniego biura zyskały drugie życie (za mistrzostwo koordynacji odpowiada @ZeroWasteDesign). Blaty ze sprasowanych plastikowych odpadów, naturalne i odnawialne materiały, pozbawione bitumu wykładziny. To był must have.

14 miesięcy. Tyle czasu zajęło nam zaskoczenie branży. Od dbałości o zgodę z filozofią less waste, przez zrozumienie potrzeb pracowników, po transparentne przeprowadzenie prac wykończeniowych dzięki formule Open Book by @Savills. Wszystkie te elementy wpłynęły na wykreowanie koherentnej z tożsamością B&B wizytówki. Wizytówki reprezentującej klasę na cztery strony świata.

 

Autorzy

Zarząd: Dominika Zielińska, Bogusz Parzyszek

Zespół projektowy: Ewa Jędras, Aleksandra Czarnecka

Prowadzenie projektu po stronie Workplace: Aleksandra Czarnecka

Wizualizacje: Paweł Deroń

Wsparcie projektu: Katarzyna Gajewska-Kulma, Aleksandra Piotrkowicz, Weronika Pariaszewska

Spacebranding & wayfinding: Damian Bieniek

Zdjęcia: Adam Grzesik

Tekst: Saints. Copywriters and The Advertising Orchestra

 

Projekt

Wielkość: 2 200 mkw

Czas trwania procesu: 14 miesięcy

Lokalizacja: Warszawa, Central Point, Marszałkowska 107

 

 

 

v