workplace we are

Lipton – społeczna infuzja

Lipton – społeczna infuzja

29.09.2023 / Korporacyjne postrzeganie przestrzeni staje się przeszłością.

I słusznie tak się dzieje. Ogromne zmiany zachodzące w standardach pracy przynoszą coraz bardziej świadome i empatyczne zrozumienie przestrzeni, w której pracujemy. Liderami dzisiaj uważa się tych, którzy rozumieją tę zmianę i adaptują ją we własnym miejscu pracy. W Workplace jesteśmy niekwestionowanymi przewodnikami w tej dziedzinie, zarówno dla obecnych, jak i przyszłych liderów. Rozwijamy naszą wizję i cele, korzystając z wiedzy i narzędzi zdobytych podczas dziesiątek projektów.

Stanęliśmy przed projektem, w którym mieliśmy okazję wykorzystać naszą wiedzę o naturze ludzkiej. Zrozumieliśmy ograniczenia, możliwości i potrzeby człowieka. Rozpoczęliśmy tę współpracę z pracodawcą, który od samego początku podzielał naszą wizję zmiany i otwarcie wprowadził nas w charakter i kulturę organizacji.

Moc zmiany ukryta w empatii.

Marka, która jest zarazem gościem w polskich domach i orędownikiem ekologicznej troski na skalę światową. To firma skoncentrowana na roślinach, producent herbat takich jak Lipton, T2, PG Tips, Tazo or Pukka. Jednocześnie jest aktywnym uczestnikiem i propagatorem zmian na rzecz ekologii na całym świecie.

Współpracując z nimi, przekonaliśmy się, że za marką Lipton stoją ludzie o ogromnej kreatywności i sercach pełnych pasji. Ich empatia nie ogranicza się jedynie do troski o korzyści zdrowotne swoich produktów, lecz autentycznie tworzy kulturę wzajemnego zaufania i otwartości. W tej perspektywie osiąganie wspólnych celów staje się bardziej zrozumiane i szczere z obu stron.

Zanurzona po brzegi w idei regeneracyjnej mocy roślin, marka postawiła sobie również szlachetny cel: pożegnanie dotychczasowej przestrzeni coworkingowej na rzecz własnej pierwszej siedziby. Wyłącznie dla siebie! To wyraz wyodrębnienia się od firmy Unilever na polskim rynku i troski o dobrostan własnego zespołu.

Jednocześnie jest to zwrot w kierunku człowieka. W obliczu narastającej dynamiki świata, która często prowadzi do rozproszenia i stresu, firma Lipton pragnie stworzyć swoim pracownikom miejsce umożliwiające regenerację.

To możliwe m.in. dzięki roślinności, która dostarcza ludziom elementarnego kontaktu z naturą, co jest istotne dla ich samopoczucia. Lipton pragnie dostarczać tę możliwość, tworząc różnorodne przestrzenie pełne zieleni. Od stref do regeneracji, przez miejsca doświadczeń związanego z herbatą, po obszary pracy w ciszy lub przestrzenie do integracji. Dzięki temu pracownicy mogą osiągnąć pełnię efektywności, wybierając przestrzeń dostosowaną do konkretnej pracy, którą akurat wykonują.

Aspiracją Lipton było stworzenie nie tylko biura, ale przede wszystkim miejsca spotkań.

Takiego, do którego wraca się jak do domu. W otoczeniu, które wspiera produktywną pracę, buduje relacje i zapewnia poczucie wsparcia i opieki.

Kreatywność jako siła napędowa.

Pierwsza samodzielna przestrzeń biurowa marki miała spełnić jasny wymóg: być pierwszorzędna. Miała stworzyć miejsce pracy, które wspiera samopoczucie i naturalność, co w dzisiejszych czasach jest bezcenne. To obszar specjalizacji Workplace.

Globalna misja Lipton, oparta na regeneracji przy pomocy roślin, stała się punktem wyjścia dla naszego podejścia projektowego. Rozwinięliśmy ją, wzbogacając o nasze unikalne wartości i narzędzia pracy, które kształtują proces współpracy i ostatecznie określają efekt końcowy. Zainspirowało nas subtelne, ale wyraziste środowisko związanego z uprawą i picie herbaty, które wpleśliśmy w nasz design.

Zespół odpowiedzialny za tworzenie najwyższej jakości herbat na rynku to osoby o niezwykle kreatywnych osobowościach. Zadaniem Workplace stało się zapewnienie odpowiednich warunków do rozwijania i dzielenia się tą kreatywnością.

Sensownym i jedynym rozwiązaniem w empatycznym podejściu Workplace było projektowanie z pełnym zrozumieniem i dbałością o dobro klienta: jego charakter, oczekiwania i potrzeby. Naszym zadaniem było stworzenie przestrzeni dostosowanej do osobowości Lipton. Nie chodziło tylko o ożywienie codzienności biurowej, ale o stworzenie miejsca, które jest wspólne, tworzące atmosferę swobody i otwartości. Miejscem, do którego pracownicy chcieliby wracać w post-pandemicznej rzeczywistości.

Zaprojektowaliśmy przestrzeń różnorodną, która jednocześnie dostosowuje się do różnych czynności wykonywanych w ciągu dnia pracy. Odpowiadamy na potrzeby tych, którzy lubią pracować w ciszy, ale także tych, którzy cenią sobie socjalizację, niezależnie od tego, czy pracują w odosobnieniu czy w grupie, przy biurkach czy w miękkich fotelach. Nasza przestrzeń uwzględnia wszystkie te potrzeby, dając pracownikom swobodę wyboru sposobu pracy, co pozwala im pracować w pełnej swobodzie i komforcie, jednocześnie wzmacniając skupienie, sprzyjając rozwiązywaniu problemów i inspirując.

Bezpośrednią inspiracją stała się specyfika Lipton, a konkretnie herbata: jej bogactwo kolorów, intensywność i proces parzenia. Nasza nowa przestrzeń odzwierciedla trzy różne stopnie zaparzenia herbaty:

  • Lekka, charakterystyczna dla białych naparów, które przekładamy na design sprzyjający skupieniu.
  • Średnia, widoczna w filiżankach z herbatą oolong, przekształcona w estetykę wspierającą kreatywność.
  • Mocna, odzwierciedlająca barwy pu-erh, wyraźnie widoczna w strefach socjalnych, będąca wizytówką marki dla gości.

W koncepcji projektowej Workplace nie ma miejsca na przypadkowość.

Kolorystyka naszego projektu została starannie dobrana, aby harmonizować z charakterem organizacji. Podkreślając naturalność, wybraliśmy odcienie, które odzwierciedlają piękno natury, a zrezygnowaliśmy z czerni i bieli, które nie występują naturalnie w świecie przyrody. Wybraliśmy delikatne odcienie zieleni, subtelny miętowy, a także podstawowe kolory beżu i brązu. Te naturalne tony wzbogaciliśmy głębokimi odcieniami brunatno-czerwieni i soczystą ciemną żółcią, nawiązującą do słońca i ciepłych promieni wschodzącego słońca. W ten sposób stworzyliśmy paletę kolorystyczną, która nie tylko cieszy oko, ale także wiernie oddaje naturalny charakter świata roślin.

Dodać warto również, że te elementy wzmacniają uczucie przytulnej atmosfery. Są otulające, ciepłe i uspokajające. Osiągnęliśmy to, projektując miękkie kształty w biurze i dbając o detale, takie jak zasłony akustyczne grające z efektami świetlnymi czy zapachowe krzewy owocowe na tarasie – które nadają przyjemne wrażenie zapachowe.

Lipton to ludzie o niezwykłej otwartości, co ma istotne znaczenie dla ich stylu pracy.

W związku z tym stworzyliśmy nowy ekosystem, uwzględniający różnorodność potrzeb pracowników. Biuro jest sercem organizacji, w którym dzieje się wiele rzeczy jednocześnie. Dlatego dostosowaliśmy tę przestrzeń do wszystkich tych działań. Zadbaliśmy o miejsca do:

  • kreatywności, testów i spotkań,
  • pracy w izolacji i skupieniu,
  • przyjmowania gości, zarówno bezpośrednio, jak i za pomocą wideokonferencji.

Nie zapomnieliśmy także o magii samej herbaty w organizacji. Stworzyliśmy przestrzeń Tea Point i laboratorium herbaty, gdzie pracownicy mogą się spotykać. To również miejsce, gdzie odbywa się proces tworzenia nowych smaków herbaty.

To, jakie strefy powstały, materiały użyte do wykończenia i dobór kolorystyki, to efekt długotrwałego procesu projektowego, który łączy funkcjonalność przestrzeni z atrakcyjną estetyką i wartościami organizacji.

Nowa siedziba Lipton to widoczny i konkretne doświadczenie altruizmu dla pracowników.

Wobec przyszłości 

Coworking stał się dla marki Lipton bezpowrotną przeszłością. W zamian udało się stworzyć wspierające miejsce pracy. W branży zapisując się znacznie, jako umocniona we własnych wartościach i zmaterializowana w formie nowej siedziby marka. 

Lipton zyskało na bliskiej człowiekowi przestrzeni, do której z chęcią się powraca każdego dnia. Zwiększając frekwencję, niesamowicie regenerując i inspirując do pracy. W działaniu na równi z pierwszej klasy teiną. 

Autorzy 

Zarząd: Dominika Zielińska i Bogusz Parzyszek 

Zespół projektowy: Zofia Kurczych i Barbara Majerska 

Zespół wspierający: Olga Szadkowska, Maciej Kolak, Małgorzata Romanowicz i Daniel Dziczek 

Wizualizacje: Paweł Deroń 

Wsparcie PM: Katarzyna Nowakowska i Karolina Michalak / CBRE 

Zespół po stronie klienta: Karolina Mikrut, Alexander Kuznetsov i Łukasz Chałaczkiewicz

Space branding i wayfinding: Damian Bieniek, Piotr Najar / spaceID

Zdjęcia: Bartosz Płuska 

Tekst: Saints x Workplace

 

Projekt 

Wielkość: 900 mkw 

Czas trwania: 12 miesięcy (2022-23) 

Lokalizacja: Moje Miejsce / Warszawa 

Od lewej: Barbara Majerska, Łukasz Chałaczkiewicz, Karolina Mikrut, Zofia Kurczych, Bogusz Parzyszek, Karolina Michalak, Daniel Dziczek

 

v