workplace we are

Elegancja i harmonia I Oceanic | Warszawa

Elegancja i harmonia I Oceanic | Warszawa

30.03.2021 / Czystość bieli podkreślająca elegancję wnętrza. Przestrzeń ekspozycyjna dla nagradzanych polskich kosmetyków. Dekoracje zaaranżowane przez właścicieli rodzinnej firmy z tradycjami. Zaprojektowaliśmy nową przestrzeń pracy dla Oceanic! 

Biurowa rzeczywistość kojarzy się z bezosobowymi pomieszczeniami, sztucznym i nieprzyjemnym światłem, a czasem… nieporządkiem. Warszawskie biuro Oceanic odrzuca te stereotypy. Nowa przestrzeń do pracy polskiej firmy kosmetycznej ma wyrażać dążenie do perfekcji i piękna oraz podkreślać globalne aspiracje Oceanic i etykę pracy firmy.  

Światowa tożsamość marki 

Oceanic jest pionierem w branży produktów kosmetycznych i dermatologicznych od 39 lat, nie tylko w Polsce. Firma prowadzona przez Wojciecha i Dorotę Soszyńskich kontynuuje tradycję kosmetycznego imperium Ignacego Zenona Soszyńskiego i ma globalne aspiracje. Ich nowe środowisko pracy w Warszawie jest wyrazem tych ambicji.

Wartości Oceanic koncentrują się na skrupulatności i dążeniu do doskonałości. Tego samego oczekiwaliśmy od wnętrza. Zależało nam nie tylko na odświeżeniu przestrzeni biura. Chcieliśmy przystosować ją do długoterminowego planu rozwoju firmy i przede wszystkim wytworzyć wyjątkową atmosferę”. 

Dorota Soszyńska, współwłaścicielka Oceanic S.A.

Idea koncepcyjna

Wnętrze biura dla lidera branży kosmetycznej musiało być bliskie jej wartościom: estetyce i harmonii. Opracowana wspólnie z właścicielami firmy koncepcja nowego środowiska pracy miała być wizytówką firmy: reprezentacyjną przestrzenią, w której goście mogą poczuć ducha firmy i jej wartości – międzynarodowy charakter, innowacyjność, wysoka etyka pracy, dążenie do perfekcji. Nowe biuro miało jednocześnie zapewniać wysoki komfort pracy i ułatwiać komunikację w zespole. Kluczowym elementem wystroju miała być ekspozycja produktów.

Współczesna przestrzeń biurowa jest czymś więcej niż ładną laurką. To klucz do odpowiedniej kultury organizacji, budowania relacji z pracownikami i ich zaangażowania w życie firmy. Wnętrze biura musi być spójne z filozofią marki, wyrażoną za pomocą przestrzeni. »Duszę« przestrzeni Oceanic nadaliśmy wspólnie z właścicielami, którzy na dekorację biura przeznaczyli wiele pamiątek ze swoich podróży.

Bogusz Parzyszek, Co-CEO & Founder, Workplace

Styl i funkcjonalność

Układ funkcjonalny biura Oceanic zaprojektowaliśmy od podstaw, bazując na rozpoznanych przez nas potrzebach pracowników. Duża ilość przeszkleń zapewnia wizualną otwartość pomieszczeń i dostęp do naturalnego światła. Odpowiednio dobrane wykładziny i sufity akustyczne pochłaniają hałas.  

Do zaprezentowania estetyki marek kosmetycznych firmy wykorzystaliśmy nieskazitelną biel tła i wyraziste elementy dekoracyjne. Właściciele firmy uczestniczyli nie tylko w konsultacjach koncepcji, ale także w doborze materiałów wykończeniowych i elementów dekoracyjnych na zasadzie ko-kreacji. 

Wchodzących do biura gości wita recepcja z poczekalnią. Za ażurowym regałem eksponującym nagrody i osiągnięcia firmy znajduje się ukryty coffee point. Przesuwna ściana skrywa nieużywane sprzęty kuchenne i pozwala zachować czystość aranżacji. Obok strefy wejściowej znajduje się przeszklona sala konferencyjna. Gabinety zarządu mieszczą się po jednej stronie biura, a po drugiej – stanowiska pracy i wspólna kuchnia.

Zakres usług:

  • analiza potrzeb
  • space planning
  • koncepcja designu
  • projekt wykonawczy i budowlany

O projekcie:

  • Metraż: 470 m2
  • Lokalizacja: Marynarska Business Park, budynek C, Warszawa
  • Czas trwania projektu: 6 miesięcy 

Autorzy:

Zarząd Workplace

  • Bogusz Parzyszek, Co-CEO & Founder
  • Dominika Zielińska, Co-CEO & Head Architect

Zespół projektowy

  • Marzena Bednarczyk, Senior Architect & Project Lead
  • Rafał Mikulski, Senior Architect
  • Mariia Shapoval, Architect
  • Paweł Deroń, 3D Artist & Visualisation 

Zdjęcia: Adam Grzesik

Tekst: Mateusz Sikora

v