Elegancja i harmonia I Oceanic | Warszawa
30.03.2021 / Czystość bieli podkreślająca elegancję wnętrza. Przestrzeń ekspozycyjna dla nagradzanych polskich kosmetyków. Dekoracje zaaranżowane przez właścicieli rodzinnej firmy z tradycjami. Zaprojektowaliśmy nową przestrzeń pracy dla Oceanic!
Biurowa rzeczywistość kojarzy się z bezosobowymi pomieszczeniami, sztucznym i nieprzyjemnym światłem, a czasem… nieporządkiem. Warszawskie biuro Oceanic odrzuca te stereotypy. Nowa przestrzeń do pracy polskiej firmy kosmetycznej ma wyrażać dążenie do perfekcji i piękna oraz podkreślać globalne aspiracje Oceanic i etykę pracy firmy.
Światowa tożsamość marki
Oceanic jest pionierem w branży produktów kosmetycznych i dermatologicznych od 39 lat, nie tylko w Polsce. Firma prowadzona przez Wojciecha i Dorotę Soszyńskich kontynuuje tradycję kosmetycznego imperium Ignacego Zenona Soszyńskiego i ma globalne aspiracje. Ich nowe środowisko pracy w Warszawie jest wyrazem tych ambicji.
„Wartości Oceanic koncentrują się na skrupulatności i dążeniu do doskonałości. Tego samego oczekiwaliśmy od wnętrza. Zależało nam nie tylko na odświeżeniu przestrzeni biura. Chcieliśmy przystosować ją do długoterminowego planu rozwoju firmy i przede wszystkim wytworzyć wyjątkową atmosferę”.
Dorota Soszyńska, współwłaścicielka Oceanic S.A.
Idea koncepcyjna
Wnętrze biura dla lidera branży kosmetycznej musiało być bliskie jej wartościom: estetyce i harmonii. Opracowana wspólnie z właścicielami firmy koncepcja nowego środowiska pracy miała być wizytówką firmy: reprezentacyjną przestrzenią, w której goście mogą poczuć ducha firmy i jej wartości – międzynarodowy charakter, innowacyjność, wysoka etyka pracy, dążenie do perfekcji. Nowe biuro miało jednocześnie zapewniać wysoki komfort pracy i ułatwiać komunikację w zespole. Kluczowym elementem wystroju miała być ekspozycja produktów.
„Współczesna przestrzeń biurowa jest czymś więcej niż ładną laurką. To klucz do odpowiedniej kultury organizacji, budowania relacji z pracownikami i ich zaangażowania w życie firmy. Wnętrze biura musi być spójne z filozofią marki, wyrażoną za pomocą przestrzeni. »Duszę« przestrzeni Oceanic nadaliśmy wspólnie z właścicielami, którzy na dekorację biura przeznaczyli wiele pamiątek ze swoich podróży”.
Bogusz Parzyszek, Co-CEO & Founder, Workplace
Styl i funkcjonalność
Układ funkcjonalny biura Oceanic zaprojektowaliśmy od podstaw, bazując na rozpoznanych przez nas potrzebach pracowników. Duża ilość przeszkleń zapewnia wizualną otwartość pomieszczeń i dostęp do naturalnego światła. Odpowiednio dobrane wykładziny i sufity akustyczne pochłaniają hałas.
Do zaprezentowania estetyki marek kosmetycznych firmy wykorzystaliśmy nieskazitelną biel tła i wyraziste elementy dekoracyjne. Właściciele firmy uczestniczyli nie tylko w konsultacjach koncepcji, ale także w doborze materiałów wykończeniowych i elementów dekoracyjnych na zasadzie ko-kreacji.
Wchodzących do biura gości wita recepcja z poczekalnią. Za ażurowym regałem eksponującym nagrody i osiągnięcia firmy znajduje się ukryty coffee point. Przesuwna ściana skrywa nieużywane sprzęty kuchenne i pozwala zachować czystość aranżacji. Obok strefy wejściowej znajduje się przeszklona sala konferencyjna. Gabinety zarządu mieszczą się po jednej stronie biura, a po drugiej – stanowiska pracy i wspólna kuchnia.
Zakres usług:
- analiza potrzeb
- space planning
- koncepcja designu
- projekt wykonawczy i budowlany
O projekcie:
- Metraż: 470 m2
- Lokalizacja: Marynarska Business Park, budynek C, Warszawa
- Czas trwania projektu: 6 miesięcy
Autorzy:
Zarząd Workplace
- Bogusz Parzyszek, Co-CEO & Founder
- Dominika Zielińska, Co-CEO & Head Architect
Zespół projektowy
- Marzena Bednarczyk, Senior Architect & Project Lead
- Rafał Mikulski, Senior Architect
- Mariia Shapoval, Architect
- Paweł Deroń, 3D Artist & Visualisation
Zdjęcia: Adam Grzesik
Tekst: Mateusz Sikora